home Uncategorized Știrile pe Facebook

Știrile pe Facebook

Până la urmă, rețelele de socializare au devenit principalul mijloc de a trimite o știre către mase. Și dacă până acum, foloseam Google și încercam să indexăm toate știrile conform SEO pentru motorul de căutare, acum știrile și articolele de pe rețelele sociale scapă de orice urmă de informare.

Mai mult, click bait-ul este în floare, iar toate știrile publicate, trebuie să aibă acel catch prin care să genereze trafic pentru siteul lor.

Și totuși, rețelele de socializare sunt principalul mijloc din care afli cele mai recente informații. Asta atunci când afli. Pentru că există riscul, în urma noilor algoritmi Facebook, ca știrile să nu se propage. Și până la urmă nu pierde autorul sau siteul care scrie știrea, ci pierde utilizatorul care nu mai găsește informația atunci când o caută.

Cu alte cuvinte, în ultimele zile pe Facebook nu a fost nici o informație prospătă. Iar mie mi-e greu să cred că nu s-au produs suficiente informații ca acestea sa se viralizeze pe Facebook.

Trecând peste faptul că presa românească a început sa doarmă și să nu mai producă informații atunci când există o știre de tip breaking news, orice alte știri nu ajung în rețelele de socializare. Adică, pe lângă faptul că nu sunt știri și informații pentru că nimeni nu produce nimic nou dacă are un breaking, nici știrile care se produc nu sunt vizitate de către oameni. Sau nu sunt distribuite. Și aici vina o poartă doar autorul. Pentru simplul motiv că nu produce informație suficient de relevantă sau interesantă ca aceasta să fie distribuită mai departe.

Din fericire am trecut de perioada în care trebuia să dam numai sex pe internet sau știri de tipul cum să. Partea bună e că informația asta s-a auto-filtrat și nu se mai propaga decat in numar mic. Partea proastă e ca nu a fost înlocuită cu nimic.

Și de-a lungul timpului eu am tot zis. Producerea de conținut de calitate este foarte costisitoare. Spre exemplu, dacă urmăreați serialul Newsroom, puteați să îl comparați cu presa românească. Și din foarte multe puncte de vedere este chiar mai bună presa românească decât serialul Newsroom. În schimb, nimeni din presa românească, nu are puterea financiară, astfel încât să poată susține asemenea costuri. Iar costurile de producție a unei știri originale nu sunt mici.

Pe de altă parte, eu am tot spus. Mai avem puțin și vom ajunge în situația poloniei, o țară unde știrile au murit, iar publicațiile și siteurile scriu doar comunicate de presă și știri de agentie.

Concluzia ar fi simplă. Împărtășiți cât mai multe pe Facebook. Dar asta nu se poate face așa, că vreau eu, trebuie ca informația să fie atât de ofertantă, încât să poată fi distribuită.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.