Skip to content

Frunza e accidentala si neintentionata

Se astepta cineva la un alt raspuns? Sunt curios doar. Se astepta cineva sa vina firma care a produs logo-ul si sa spuna ca nu stiu domle, poate s-a intamplat ceva? Din contra. E vorba de un brand de tara, pentru binele firmei care l-a creat vor muri cu este creatia noastra in dinti, altfel THR-TNS va avea mari probleme de imagine.

Anyway, dupa ce am aflat ca izotipul (n.r – frunza ma, frunza se numeste izotip daca nu stiati) a fost desenat in 2008 de catre un tip care a vandut munca mai departe catre iStockPhoto, azi aflam ca:

[…] logo-ul „a fost elaborat în cadrul unui proces complex, în care au fost implicaţi reprezentanţi ai industriei de turism din România şi ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri şi peste 30 de izotipuri, dintre care câteva au fost testate ulterior, în mai multe etape, pe pieţe, în vederea identificării celor preferate de potenţialii vizitatori ai României. Izotipul a fost desenat de proprii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare.”

Haha. Ma scuzati, imi vine sa rad cu lacrimi. Adica eu ii dau dreptate lui Zoso ca i-a fost furat logo, design si layout pentru ca acolo se vede clar de unde a fost luat, ce a fost modificat, ce a ramas si ce nu mai este, iar aia categoric nu e o creatie propie, poate fi doar inspirata. In schimb, aici, cand vorbim de un lucru asa de mic, dupa 30 de variante sa ajungi la asta de pe net, mi se pare oarecum dubios.
Da, ar fi avut o singura sansa daca intr-un brainstorming ar fi propus cele 30 de logo-uri pe o masa si cineva ar fi ales din ele pe cea care i-a placut mai mult. Asa da, dar in schimb, sa lucrezi de la o schita pe hartie si etc si sa ajungi la ceva care deja exista sunt doua sanse. Ori tu ai desenat logo-ul initial si ti-a ramas ideea in cap ori l-ai gasit de pe net si iata-l.

Am mai spus azi si a spus-o si Dragos inainte, acum Ministerul Dezvoltarii regionale si Turismului (vedeti ce denumire da?) are parte de o expunere maxima. Niciodata nu vor mai vorbi anul asta despre minister si despre brandul de tara atat de mult. Ce fac? Cum reactioneaza? Stiu cum sa vina si sa spuna, da, fain, frumos, asa mergem mai departe, asta e nu stiu ce, asta facem, asta nu stiu cum?

Update: Ministerul convoaca consiliul (oamenii aia multi de care vorbeam mai jos, care au aprobat logo-ul) luni dupa-amiaza pentru a lua o decizie in urma acestui fapt. Au timp si chef pana luni sa vina cu un plan genial de promovare a Romaniei?

Update2: REALITATEA.NET a obtinut schitele desenelor frunzelor de la THR/TNS.

Leave a ReplyCancel reply

Exit mobile version