Skip to content

Drama celor cu masini mici

Sigur v-ati enervat pe autostrazi, atunci cand e aglomerat si cate unul sau altul sar de pe banda 1 in depasire cu o viteza de 80 de kilometri la ora. In principiu cam atat pot masinile alea, sa depaseasca cu 80 la ora. Si pe langa asta se este si teama soferului masinii respective de a cere mai mult de la masina, de frica sa nu se dezmembreze. Si toate astea nu le vei intelege pana nu incerci.

Masina mea e una suficient de puternica. Am atatia cai putere cat sa ma bag, prinde atata viteza cat sa nu depaseasca limitele legale, merge frumos la orice viteza. Altii nu.

Sandero pe care l-am testat a fost o masina mica, cu motor mic, cai putere putini, dar buna de oras. In schimb pe autostrada, undeva la 130 la ora se termina pedala.  Obisnuit sa merg cu mult mai mult, ma intrebam de ce nu vrea. Pai ca atat poate. Si in aceeasi categorie intra si loganurile, dar si alte opel corsa cu motor de 1.2. Astea sunt masinile.

Teoretic pe autostrazile normale sunt trei benzi de circulatie. Banda 1 pentru tiruri, banda doi pentru masinile astea si banda trei pentru depasiri. Asa incat acolo nu veti vedea niciodata ca vine sa depaseasca cu 80 la ora o masina mica  pe banda trei, astfel incat sa ii incomodeze pe cei care merg cu 200.

In schimb din perspectiva de la volan totul e un chin. Si totul e la risc. Inteleg ideea unei masini mici, consum mic, eleganta la volan, fara stress, fara a te chinui sa iti sara un altul in fata si fara sa pierzi controlul volanului in conditiile in care mergi mai repede. Am incercat sa depasesc cu Sandero pe autostrada, la viteza aia, iar senzatia a fost de sfarsitul vietii. Ma bag sa depasesc, n-am cu ce, daca ma prinde unul din spate, fie ce o fi. Si in momentul ala nu poti decat sa sari de pe banda ta, sa vrei sa depasesti, sa astepti sa prinda masina viteza, sa depasesti si sa revii la loc pe banda 1. Si in tot timpul asta ai sansa sa il incomodezi pe ala cu BMW care vrea sa treaca de tine si n-are cum. Te injura, iti da flash-uri, nu poate sa inteleaga de ce tu nu poti sa mergi mai repede.  Asa te enervezi si tu ca depasesti, dar si ala care e depasit, dar si ala din spatele tau care vine tare si trebuie sa opreasca ca sa nu te faca praf.

Pe scurt, ai masina mica aminteste-ti ca atat poate. Cunoaste limtele masinii si actioneaza in consecinta. Nu poti merge cu 80 la ora pe autostrada, mai mult sa incerci sa depasesti la viteza aia, atat timp cat limita de circulatie pe autostrada e de 130 la ora.

Stiti ca in codul rutier este prevazuta amenda pentru cei care merg cu 10 kilometri sub limita legala fara justificare. Adica daca pe autostrada mergi cu mai putin de 120 fara sa fie justificabil asa ceva, atunci politia rutiera poa sa te prinda cu radarul si sa te amendeze? A vazut cineva  asa ceva aici? S-au dat amenzi din astea? Nu. Iar la noi toata lumea se inghesuie pe autostrazi indiferent de ce masini au, iar apoi se intreaba  de ce se intampla accidente.

Cand s-a dat drumul la A2, am mers cu un seria 7, cu care am prins la un moment dat 235 km/h. Undeva la 190 km/h s-a pierdut semnalul pe GSM. Si cand sa vedem cat prinde masina, cat se poate duce, unul din baietii de vorbeam mai sus a sarit sa depaseasca, nu neaparat fara sa se asigure, ci la … asta e … asa mor. Gadeste-te cum e sa opresti de la 200 si ceva la 80 la ora in cativa zeci de metri.  Educatia rutiera la noi e la pamant. De cand nu mai e Vochina la Reflectii Rutiere nu mai stie nimeni cum se circula corect si nimeni nu mai sta sa le explice asta oamenilor pentru ca “emisiunea nu se vinde”.  Si de la Reflectii Rutiere au trecut 20 de ani, cate permise si masini s-au dat de atunci?

 

Leave a ReplyCancel reply

Exit mobile version