Condusul pe timp de iarna

Condusul pe timp de iarna e o chestie tare interesanta si misto. Sa tragi de volan stanga si sa vezi ca masina se duce in dreapta e o senzatie frumoasa. Sau sa franezi si sa vezi ca nu se opreste masina e la fel de dragut. Si totusi de ce nu se adapteaza nimeni conditiilor din trafic?

Am vazut azi cum pe A1 se loveau masinile dintr-un simplu motiv. Pe drum cu zapada astia mergeau cu 90 la ora. Da, e normal si se poate merge astfel, si eu am mers asa la inceputul anului, dar mergi la risc, daca apare ceva in fata ta nu te vei putea opri si punct. Atunci am avut tentativa de a frana, cand am vazut ca nu ma opresc am zis ca aia e. Dar nu asa se face. Mergi astfel incat sa adaptezi masina conditilor de drum, daca stii ca nu poti opri daca mergi cu mai mult de 30, mergi cu 30, dar sa nu ii incomodezi pe altii si nici sa nu te opresti. Daca drumul iti permite mergi mai repede, dar nu excesiv de repede ca il pocnesti pe ala din fata. Tot asa, atunci pe o autostrada cu zapada am avut un Musso in spate care se tot tinea dupa mine, l-am lasat la un moment dat sa teraca ca sa se sperie de zapada si sa mearga mai incet, dar in spatele cuiva el era viteaz si distanta pastrata era de 3 metri nu de 50.
Nu, drumarii nu au o vina prea mare, ei trebuie sa curete drumurile, dar pe vreme de ninsoare eventual viscol, degeaba curata pentru ca la 50 de metri in spate, pe autostrada, zapada e la loc.

Si totusi sunt si soferi care cred ca masina lor e plug de deszapezire. Sa-mi explice cineva de ce se auzea toba astuia in halul asta:

Si daca va intrebati unde a ajuns cu masina in halul asta, s-a oprit 3 metri mai in fata in curba.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply