www.teapa.ro 100% adevarat

In urma controlului de la ANPC toate magazinele online din .ro au sarit de cur in sus ca vai doamne cum sa fim noi in aceeasi oala cu cei care fraudeaza sistemul sau in aceeasi oala cu magazinele online care nu sunt credibile.

Si tonalitatea lor e total gresita,  de parca ei ar fi Dumnezeul magazinelor online romanesti, de parca ei ar fi singurii si ar trebui sa le multumim pentru ca exista. Atunci sa stau sa ii intreb, de ce au vanzari mici, de ce siteurile nu le functioneaza, de ce campania de revelion a fost un mare fiasco sau de ce fac tot soiul de seminarii si conferinte unde nu invata nimic?

Am spus-o de atatea ori – unu, doi, trei , patru– oamenii  nu stiu sa cumpere de pe internet, iar magazinele online nu vor, nu sunt in stare, sau nu stiu sa educe oamenii ca sa cumpere online. Atunci de ce ne speriem cand apar stiri de genul www.teapa.ro? De ce nu venim cu o stire mai buna, cu cifre bune, cu o campanie care sa explice omului, uite … cumperi de la noi, iti aducem acasa, se intampla cum vrei tu.

Atunci eu de ce ma duc la magazin sa cumpar produsul? De ce trebuie sa ma duc la magazin si de ce nu-l cumpar online? Pentru ca trebuie sa platesc curierul? Pentru ca acel curier nu stie sa ma gaseasca sau nu vrea sa ma gaseasca? Pentru ca acel curier poate sa-mi deterioreze produsul electronic cumparat de mine online, iar eu sa stau dupa aia sa alerg pentru garantie sau alte chestii pe care, poate, nu mi le acopera magazinul? Sau pentru ca asa sunt obisnuit? Sau pentru ca in magazinele online nu am nici macar preturi mai mici ca in supermarketuri? Sau pentru ca nu am garantie sau ei nu ofera servicii de garantie competente?

Rugasem anul trecut la DigiCafe reprezentantii magazinelor online sa porneasca o campanie de a invata oamenii sa cumpere online. O emisiune la tv, un ghid pe vreun site, un banner, un studiu de caz care sa arate ca sunt de incredere. Nimeni nu a facut nimic in acest sens. Din contra, au pulsat pe afilieri, pe a se arunca in fata si pentru a avea parte de afisari, respectiv volum si nu calitate, respectiv bani.

Si acum ma intreb pe buna dreptate, e corect sau nu e corect titlul? E pe bune sau nu e pe bune controlul ANPC? E pe bune, pentru ca daca sunt 93% din magazinele online cu probleme, restul nu conteaza, e ca si cum n-ar exista. Intra probabil la cele care confirma regula ca pe internet nu se face business. Acum ce vin sa spuna reprezentantii magazinelor online? Pai de ce sa facem noi educatie, de ce sa invatam noi oamenii ca trebuie sa cumepre de pe internet, pentru ca asa ajung la concurenta, cumpara de la ei, cauta si alte produse si nu cumpara de la noi. Astfel incat, superiori fiind si pentru ca ei stiu sa faca marketing, se plaseaza undeva deasupra clientilor si nu incearca sa creasca calitatea clientilor, volumul vanzarilor, dar nici sa ofere promotii exclusiv online, promotii care sa goleasca magazinele dar care sa termine stocurile si sa blocheze siteurile. Ah, da s-a intamplat asta de revelion, cu niste produse prea putine pentru a putea fi cumparate si cu niste produse gresit anuntate (cum ar fi sunat sa intrebi inainte clientii cam ce ar vrea sa cumpere la pret redus).

Si ar mai fi atat de multe de spus, doar ca poate as vrea sa nu fiu in continuare singurul tip care si-a cumparat o masina in Romania  exclusiv online.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply

%d bloggers like this: