Skip to content

July 2010

E clar! Suntem prosti!

Nu exista nici un alt fel de dubiu, suntem vai de capul nostru. Daca nu am fi asa, cel putin ne-ar interesa de cel de langa noi sau cel putin de noi sau cel putin de tara asta sau de munca pe care noi o facem. Cum dupa atatia ani de comunism urmati de atatia ani de saracie si scandaluri politice am ajuns sa nu ne mai pese de niciuna din cele de mai sus.

Eu am fost crescut intr-o credinta si intr-o idee foarte buna: implica-te si ajuta. Asta fac, ma implic peste tot pe unde pot si ajut pe cine pot exact asa cum pot. Dar ma mahnesc de fiecare data cand ii vad pe cei din jurul meu indolenti si iresponsabili.

Pe scurt se aplica peste tot regula nu e treaba mea, sa o faca ala. Sau eu nu sunt platit pentru asta, imi bag picioarele sa isi ia ala muie. Ei bine nu isi ia numai persoana responsabila muie. Daca o tampenie din asta se intampla toata lumea e vinovata. De la ala care nu si-a facut treaba la timp pana la celalalt care stia de problema si nu s-a implicat mai departe.

Cam asa e in Ministerul Turismului. Toata lumea e indolenta si iresponsabila. Am dat dimineata un mail in care ceream raspunsul la o intrebare. Nu am primit nici acum un raspuns. In schimb, pe TV am spus ca am incercat sa contactez ministerul si n-am primit nici un raspuns, in secunda doi in minister se schimba siteul, iese de pe internet pagina care arata filmul de prezentare si altele, iar ministerul da un comunicat ce n-are legatura cu problema in cauza.
Noi vorbim de logo, iar ministerul ne raspunde de manualul de brand. Bineinteles, in manualul de brand sunt mai multe chestii decat un logo, sunt definite toate elementele campaniei brandului respectiv, cum sunt ele folosite, cum nu trebuie folosite, cum se anunta, etc, etc. Iar ministerul spune ca “elementele manualului de brand sunt originale şi nu încalcă dreptul de autor”. Nu a spus nimeni ca nu incalca dreptul de autor, numai ca nu sunt originale. Atat timp cat elemente ale brandului, elemente ale logo-ului se gasesc si in alte parti nu sunt originale.
Da, probabil logo-ul in sine, animatia respectiva sunt originale pentru ca sunt acolo o groaza de alte elemente care pot fi creatie propie. Dar nu elementele logo-ului. Cum le-a dat prin cap sa foloseasca frunza respectiva?

Astfel incat cineva din minister si-a dat acordul pe produsul asta fara sa se uite pe undeva, fara sa verifice ca logo-ul e original, fara sa aiba idee ca frunza asta despre care tot vorbim azi e una uzuala. Au zis, aha, asta e? Ok, cat costa? Atat? Hai va dam banii, ne luam dreptul si aia e. Am mai facut o campanie.  Am vorbit si cu un designer experimentat sa-l intreb ce parere are el ca designer despre asta. A zis simplu si sec: o furaciune, n-au avut chef sa faca un logo, au luat un logo ieftin cu 14 dolari pe care au incasat cine stie cate mii.
Read More »E clar! Suntem prosti!

Descoperiti diferentele din cele doua imagini

Subtitlu: Ministerul Turismului fura imagini pentru logo-ul de tara.

new image

Si sursa de inspiratie a celor de la minister:

Si  acum ar terbui sa-mi cer scuze pentru discutia de aseara. Eram pe motoare la AdFel si trebuiau sa inceapa proiectiile de spoturi publicitare. Am fost intrebat ce spoturi urmeaza, cum nu stiam am zis ca romanesti. Mi s-a spus, ah daca sunt romanesti sunt nasoale. Eu am incercat sa contraatac si sa zic ca si noi facem reclame misto, ca ne-am pricepe la marketing ca am sti cum sa promovam ceva. Asta pana acum, cand am vazut ca stim cum sa promovam ceva, doar  furand de la altii, inspirandu-ne de la altii cu sau fara dreptul de a face ceva in acest sens.

Drept urmare, eu nu pot sa cred ca Elena Udrea a fost inca o data pacalita de cine stie ce agentie sau de cine stie ce angajati care au stat 5 minute, au facut un brainstorming si le-a venit ideea cu frunza furand ceva de pe net; mai rau, inspirandu-se din proiectul altora dupa ce au aflat de el.

Proiectul pe care l-au furat astia de la Ministerul Turismului si l-au pus la noi ca si brand de tara se numeste Change Transport si se refera probabil la un transport public mai ecologic, site care va fi lansat in vreo 30 de zile. Dar e bine ca l-am furat noi, ne putem lauda cu el ca fiind original.

Eu zic ca pana si un copil de 7 ani de la scoala, care a fost plimbat de parinti pe la mare si la bunici ar putea sa scoata chestii mai interesante si reprezentative pentru tara asta.

Update: Change Transport este un proiect englezesc, de autobuze ecologice, s-ar spune ca primul ar aparea pe Heatrow anul acesta. ( de aici, 2007). In schimb siteul apartine unei companii irlandeze care furnizeaza solutii de management a flotelor de autobuze: gps tracking, passanger infromation.

Read More »Descoperiti diferentele din cele doua imagini

Exit mobile version