Cand nu intelegi ce e ala internet, il opresti

Din multitudinea de servicii de tip tinyurl, azi avem exemplul lui tr.im care isi inchide afacerea pentru ca intr-un an de zile n-a gasit o solutie de a monetiza serviciul de shortlinks. Scuze puerile pe blog.

De aici se vad doua probleme mari:
– n-a gasit o solutie cum sa monetizeze,
– nu si-a dozat investitia asa cum trebuie  incat sa ii acopere costurile tehnice si de productie.

In schimb monetizarea unui serviciu de scurtare a linkurilor e mai greoaie in aceasta perioada, cand toate serviciile functioneaza foarte mult pe baza de api-uri si nu pe baza de vizitatori online. Sa ne gandim cati dintre noi stiu cum arata prima pagina de la tinyurl.com sau bit.ly. Sa ne gandim, care dintre siteurile de mai sus ar putea desfasura cu succes o campanie.
Toate cifrele cu care se lauda ei sunt cifre de accesari ale linkurilor mici. Cand se acceseaza se apeleaza serverul de redirectionare care afla unde trebuie sa se duca si-l trimite. Nu ii poate servi publicitate, ar insemna moarte subita. Iar redirectionarea costa.  In functie de trafic, creste banda consumata, creste numarul de servere necesar si asa mai departe.

In principiu cu un serviciu din asta nu faci mai mult decat awarness, iar aici vedem cum sp2.ro face awarness pentru refresh.ro. In momentul de fata nu vad cum ar scoate bani, nici unde ar pune un banner in pagina aia, dar mi-a venit o idee de concurs cu utilizatori inregistrati … iar de aici discutia se duce pe alte taramuri, iar astfel am raspuns intrebarii prostesti a celor de la tr.im. Nu deschizi o afacere pe internet si astepti sa pice, pentru ca  nu se va intampla niciodata.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply

%d bloggers like this: