POC Romania, fâssssss

O campanie targetata exclusiv outdoor, despre care nu a stiut nimeni nimic a umplut spatiile de publicitate din orasele tarii in acest inceput de an. Campania nu spunea nimic si nici nu promova nimic. Erau bannere mari cu POC, iar undeva jos, scris mic de tot  adresa siteului. Toate bune si frumoase, partea dezamagitoare era ca o data intrat pe site nu primeai nimic decat o poza si un script de analytics care iti inregistra vizita.

Pe la jumatatea lunii asteia siteul a fost updatat si a fost anuntat scopul campaniei, acela de a prelucra datele celor au vazut reclama prin oras s-au dus acasa si au intrat pe site, pentru a afla mai multe detalii. Intrand pe site nu au putut decat sa fie dezamagiti vazand o singura poza, fara sa fie intrebati ce fac acolo, fara sa li se prezinte nimic.
Daca ar crede cineva ca asta este o metoda sigura de promovare a publicitatii outdoor se inseala amarnic. Daca omul a vazut reclama, a intrat pe un site, iar acel site nu ii ofera nimic, atunci va mai intra pe vreun alt site in urmatoarea perioada? Site vazut intr-o campanie outdoor?
Pe pocromania se spune ca acesta campanie a fost facuta doar pentru a arata ca publicitatea outdoor convinge, iar ca rezultatele campaniei vor fi afisate pe 1 mai. Pai utilizatorii care au intrat pe acel site au fost inregistrati doar cu un google analytics. Drept urmare, acolo nu se va sti decat localitatea cu aproximatie, cati vizitatori au fost, cate vizite, intre ce ore … si atat. Nu vor sti cine, ce a facut pe site, de unde a venit, ce demografice are, ce fel de oameni sunt, cu ce fel de venituri, nimic. Dar ei vor publica rezultatele astea pentru a dovedi ca publicitatea outdoor convinge.

Si imi place ca au folosit google analytics. Adica un cont privat, la care are acces o singura adresa de mail (sau un grup restrans), fara sa foloseasca un serviciu public sau vreun serviciu de contorizare recunoscut in Romania, de genul Brat sau Trafic.ro.

Si daca tot am zis de demografice, date ale vizitatorilor de siteuri, atunci sa-mi amintesc ca nimeni in Romania nu intreaba nici un vizitator pe internet ce mama dracului face el pe net, cand intra pe net, pe ce siteuri intra, ce   cauta pe siteurile alea, de ce  intra acolo, ce gaseste pe siteurile astea, ce nu gaseste, ce si-ar dori sa gaseasca, la ce foloseste netul si prostii de genul asta.  Toate serviciile de masurare de vizitatori din Romania se limiteaza la a inregistra cati oameni sunt (daca stiu sa faca diferenta intre oameni si roboti), ce varsta au oamenii aia, ce adresa de mail si s-a terminat distractia.

Si atunci de unde naiba sa stii ce sa ii oferi omului pe online daca nimeni nu face un sondaj (gratis de altfel) pe net in care omul iti poate spune ce vrea el sa gaseasca pe internet. Ma gandesc daca s-a uitat cineva si a completat cineva vreun sondaj de la CNN.com. Acolo te intreaba ce faci pe net, cum sunt stirile, care stiri iti plac, care stiri nu-ti plac, cum vrei sa vezi pagina, ce parere ai de butonul asta care face nu stiu ce, ce parere ai avea daca CNN ar vrea sa faca nu stiu ce prostie …. tampenii din astea. In schimb, la noi se limiteaza lumea la a afla ca avem 45% barbati din orasele astea, cu veniturile declarate astea si hai sa le vindem publicitate la detergenti.

Fasssss … e greu pana departe cu netul asta, dar ne miscam si noi mai cu talent?

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply

%d bloggers like this: