Sa vedem atacul online-ului

Au iesit niste cifre din publicitatea anului trecut si pentru ca unii si le vor asuma, in timp ce altii nu vor face nimic sa ne uitam putin la ce se intampla acum in publicitatea romaneasca.

Acum incepe distractia, o data cu cifrele astea. Yeeey!

1. deci piata de print cazuta cu 80%, deci 80% din ce cumparau companiile pe publicitatea din print s-a dus
2. piata TV cazuta cu x% (nu stiu cat), deci shpe la suta din ce cumparau companiile pe tv s-a dus.
3. companiile nu mai vand publicitate.
4. companiile nu mai vand.

Asta a cam fost reactia exagerat de restrictiva si previziva a companiilor care nu au vrut sa cumpere publicitate anul trecut, eu nu cumpar, daca el nu cumpara publicitate nici eu nu cumpar, dar noi nu mai vindem nimic, ce ne facem?
Si drept urmare pana la urma isi vor da seama ca au nevoie de publicitate ca sa se vanda, pentru ca altfel (sa ne amintim aici de anii 90 si inainte) cum naiba mai ajunge produsul tau la client?

Partea distractiva abia acum urmeaza. Oare stiu companiile care sunt celelate canale de comunicare? Vor vrea in continuare sa cumpere publicitate pe print, daca vad ca vanzarile nu cresc? Se duc unde? La TV? Acolo unde PROTV dicteaza piata si cum umbla ei la pret, toti ceilalti se aliniaza? Sau la TV unde se intampla campania acum si se pierde dupa aia.

Eu zic ca fix acum e momentul ca online-ul sa treaca la atac, sa se duca peste companii (nu peste agentii ca de obicei astia sunt lenesi) si sa le zica: baaa, noi, avem masuratori, avem date, propunem asta, asta, asta, asta, voi faceti asta, asta, asta, asta, comunicati asa, prin noi si dupa asta stam, adunam rezultate si iata raspunsul.

Panaitescu ajuta-ma ca din asta ne castigam painea. Trebuie sa sarim pe ei.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach is a Romanian tech voice who thrives where curiosity meets communication. Through dcristi.ro, his YouTube channel, and contributions to leading business media, he breaks down complex trends into sharp, accessible stories. Whether unpacking the latest gadget, dissecting a market shift, or spotlighting local innovation, Cristi delivers it with clarity, wit, and a knack for sparking conversation. His audience knows him not just as a commentator, but as a connector — someone who sees the bigger picture and isn’t afraid to zoom in on the details that matter.

Leave a Reply