Primele rezultate Black Friday 2020

Primele rezultate Black Friday 2020

Când vine vorba de afiliere și de Black Friday eu încă am rețineri foarte mari. Asta dintr-un simplu motiv. Comisioanele sunt de 1% pentru cei care fac această afiliere, în această perioadă. Drept urmare încasările celor care se chinuie să își influențeze prietenii să cumpere prin linkul lor sunt foarte mici.

Sunt multe conversii pentru că lumea alege să cumpere multe lucruri de Black Friday, crezând că sunt reduceri. De fapt reduceri au fost. Am explicat aici, de ce sunt reduceri și cum se fac reducerile de Black Friday. Eu am ales să-mi cumpăr prize cu Wifi. Le urmăream de ceva timp, dar două prize la 90 de lei par mai bine ca una la 60 de lei. O prostie, bani aruncați pe geam, dar măcar mai am o jucărie prin casă. Acum aștept să se livreze, pentru că toate easy box-urile din zona de sud-est a Bucureștiului sunt blocate cu estimări de livrare abia spre joia viitoare. Acum nu mai aștepți curierul să vină acasă. Aștepți curierul să vină la easy box să te duci în intervalul scurt de timp să ridici produsul. Eu am găsit ieri un easy box disponibil abia la 2 kilometri de mine.

Profitul obținut din Black Friday

Să îți spun și cifre. Pe profitshare, am avut 19 conversii, în ziua de Black Friday. În total acestea au generat 167,21 lei. Până acum, dacă nu își anulează cineva comanda. Cel mai mare comision a fost de 45,38 lei și cel mai mic de 0,21 lei pentru cineva care și-a luat set de manichiură. Să îl utilizezi sănătoasă. Pe 2performant am prins un link de la Lensa.ro cu măști la 9 lei. L-am recomandat și acesta a adunat 835 de clickuri, de unde au venit 84 de comisioane care totalizează 110.32 lei. În schimb în 2performant este un număr de comisioane anulate pe motiv de ”comandă anulată”. Cine își comandă măști la 9 lei, după care anulează comanda? Să îi dau eu 9 lei să își cumpere măști dacă nu are.

Nu vreau să calculez ce vânzări am făcut, dar dacă comisionul e de 1% și comisionul e ăsta, e doar un calcul matematic.

Nu vreau să deschid iar cutia Pandorei, dar afilierea aici înseamnă doar spam. Odată că munca de influencer o faci om cu om, cu prietenii tăi, iar aceștia au impresia că tu le furi bani pentru comisionul tău. Doi că oricum ai vrea să îți promovezi linkul de afiliere, el tot spam se cheamă. Degeaba îți spun ție că dacă tu apeși pe acest link și apoi cumperi de pe eMAG, tu crezi că eu îți fur din banii respectivi.

Soluția ar fi o ușoară relaxare a modului de ”afiliere” și o explicare mai clară a regulilor. Astfel încât spam-ul să fie tradus în endorsment. Acum e doar spam, cât mai mult, poate prindem pe cineva care dă click, iar apoi cumpără. Când spun spam mă refer și la prostia aia de Google ads sau Facebook ads pentru a atrage oamenii pe cookieul tău.

N-am spus în articolul ăsta că nu se fac bani din afiliere. Sunt puțini, dar pot să fie banii de bere. Ce am spus e că modul la care se face afilierea acum, te pune să faci spam, nu să recomanzi un produs sau un magazin, ca să generezi vânzări și awarness.

Când căutam o poză featured pentru articolul ăsta, am găsit de fapt aceasta și am spus să vă binedispun totuși.

Cover photo: stvwebbiz.com

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

2 thoughts on “Primele rezultate Black Friday 2020

  1. Nu am dat niciodata atentie acestui eveniment, dar interesant este ca anul asta mie unul mi’a mers de la foarte prost in sus .. cred ca cel mai prost din toti anii si din cate citesc pe la tine, nu doar mie. Cred ca am facut vre0 25 de lei din vreo 12 coversii … comisioane de 1% din lucruri nu foarte scumpe si s’a vazut. Am impresia ca odata cu populariazarea tot mai agresiva a online’ului in care acum pompeaza sume uriase de promovare vazatorii, se va produce un paradox, respectiv banii din conversiile clasice vor fi in scadere, cum si bugetele cu influenceri, odata oamenii dresati sa isi instaleze o aplicatie sau sa acceseze un link direct, e pa, la revedere pentru ca in joc intra si automatismul cumparatorului compulisiv. Deocamdata am facut o analiza a acestui BF aici: https://ingerisidemoni.ro/black-friday-a-aratat-ca-romanii-au-prins-gustul-cardului-de-credit-promotiile-continua … schimbari sunt multe si vizibile, urmaresc in continuare ce se intampla … dar drumul inspre ce am scris mai sus pare inevitabil! 🙂

Leave a Reply

%d bloggers like this: