Ce faci în criză. Crești numărul de clienți

Ce faci în criză. Crești numărul de clienți

Încă din martie am spus că în această perioadă preocuparea oricui trebuie să fie creșterea numărului de abonați, de fani, de clienți, de orice. Insistam atunci asupra faptului că promovarea nu trebuie să se oprească. În schimb, pentru toate mediile, promovarea s-a oprit. Am avut luni cu doar două, trei campanii pe Youtube – principalul mijloc de promovare al brandurilor în lume.

Pe de altă parte, acum când a trecut perioada complicată și toată lumea s-a obișnuit cumva, toate lucrurile au revenit la normal. La normalul de dinainte. Bineînțeles, pentru unii nu mai este același normal, iar aceștia sunt acel public care trebuia câștigat de către branduri.

Toată lumea țipă și spune că sunt în creștere vânzările online, că brandurile trebuie să fie pregătite și să intre online. Corect. Oamenii și-au dat seama că pot face cumpărături online, iar brandurile ar trebui să existe acolo. În schimb, oamenii sunt în online ca și cum ar fi singuri în Piața Victoriei. Spațiu mare, nu știu încotro să meargă, aglomerație, dar totuși singuri. Și pentru asta brandurile trebuie să investească în achiziție de utilizatori. Trebuia să le spună deja, salut suntem aici, oferim serviciile astea. Sau cel puțin, salut suntem aici, nu oferim serviciile astea acum, dar vino lângă noi și le vom dezvolta imediat.

Sunt foarte multe branduri care au stat să treacă perioada asta, sperând că lumea va reveni la normal. Corect. Lumea a revenit la normal, la toate obiceiurile de dinainte, dar cu mari rezerve. Oamenii nu mai cumpără, iar toate comunicările despre valul de cumpărături online nu ne arată decât mutarea obiceiului de a cumpăra din offline, în online.

Și atunci cum faci să crești numărul de clienți. Pur și simplu te duci după ei. Problema e că nu sunt multe companii care să știe cine sunt clienții lor, dar mai ales, unde au plecat clienții lor din martie până acum. Sunt în online clienții? Unde în online? În ce rețea socială? La ce mesaje răspund, cum ajungi la ei?

Iar toate astea se fac prin reclame. Mă uit la Adsense, sunt doar câteva campanii. Din fericire sunt multe campanii de retargeting pentru anumite pagini. Dar și acolo bugetele sunt limitate, văd cum mă abandonează pe mine să revin la ei în magazin.

Afilierea? În România, în continuare afilierea e făcută ca să fie făcută. Sunt extrem de multe limitări din partea magazinelor, iar cei care vor să facă afiliere, știu să facă un singur lucru: spam.

Dar la fel mă întreb oare ce firmă care are un magazin online sau o prezență online a făcut un studiu care să își dea seama care este audiența ei, unde a plecat audiența ei din martie până acum și cum să o aducă aproape de brand.

Și scriu asta în condițiile în care pe principalele siteuri de știri din România, numărul de vizitatori direcți este de sub 10%. Cu alte cuvinte, nu stă nimeni să scrie numele siteului de știri ca să acceseze pagina respectivă. Iar oamenii trebuie pescuiți din altă parte. Sunt foarte curios dacă vreun magazin online măcar se apropie de acest procent.

Dar oare a observat cineva că oamenii au abandonat Facebook? Unde au plecat?

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply