Ce lipsește Primăriei Capitalei: comunicarea

Ce lipsește Primăriei Capitalei: comunicarea

Teoretic Primăria Capitalei este organismul care trebuie să rezolve toate probleme orașului. Și cum e la noi, e normal ca primarul să fie de vină pentru toate problemele orașului. Dar cum noi nu avem nicio problemă, nu sunt probleme de rezolvat. De asta fiecare dintre candidați aberează în campania asta într-un mod extraordinar.

București nu are nicio problemă

În București nu e nicio problemă. Dacă ar fi probleme ele ar fi anunțate, ar fi cunoscute și ar fi rezolvate. Dar bucureștenii nu au cum să anunțe problemele. Chiar dacă le anunță…. ăăăă nu, chiar dacă reușesc să le anunțe, problemele nu se rezolvă. Deci orașul nu are nicio problemă.

Aplicația de centralizare a problemelor a fost distrusă de fostul primar

Înainte de fostul primar, acum vreo 7 ani – hăhăh cât timp a trecut – am avut primar o femeie. În ultima ei campanie electorală, femeia asta a publicat o aplicație de parcări și o aplicație de a strânge reclamațiile de la cetățeni. Era un pas mare de digitalizare al primăriei. Teoretic aplicația respectivă putea să strângă problemele de la cetățeni și să le rezolve. Ce se putea reclama acolo? La fel ca la New York, probleme de gropi în asfalt, probleme de iluminat public, probleme de salubrizare, probleme de securitate. E un oraș în Statele Unite, se numește New York și primăria lui, care are 1 singur primar, a făcut această aplicație. Am făcut-o și noi. A funcționat până când a venit în funcție fostul primar.


Și fostul primar la noi a aruncat la gunoi tot ce a făcut primarul de dinainte, că nu era bun, că pute.

Cum se face o reclamație la Primăria Capitalei


Ca să faci o reclamație la Primăria Capitalei, nu poți. Pentru că primăria nu vrea să vorbească cu tine și dacă nu vorbește cu tine, nu află de probleme, deci în București nu sunt probleme. Dacă totuși vrei să faci o reclamație, să depui o petiție, să faci ca mine, trebuie să te duci fizic pe bulevardul Elisabeta, la ghișeu. Iei un bon de ordine, naiba știe când îți vine rândul și te duci acolo cu cererea scrisă, printată și semnată. Cererea respectivă este luată, scanată și băgată în sistem de către o persoană care în prealabil te ceartă că te-ai dus acolo și că ai depus cerere.

Undeva peste vreo 2 luni, primăria îți răspunde în scris că a primit cererea și îți confirmă numărul de ordine pe care l-ai primit acolo. Eu am termen de rezolvare a cererii mele – DOI ANI. Aștept ca anul ăsta să mă rezolve. Dar nu am speranțe, pentru că se schimbă primarul.

Teoretic există reclamații la primăria de sector

La mine la sectorul 3 – cei mai buni – există ceva aplicație care automat trimite o reclamație la primărie la departamentul abilitat. E foarte bună aplicația asta, am pe cineva care abuzează de ea și face zilnic reclamație pentru mașinile parcate la mine pe stradă, ca să vină primăria să le ridice și să amendeze șoferii. Este fascinant câtă ură poate exista într-un om care face reclamație în fiecare zi că eu parchez mașina.

Dar aplicația asta răspunde doar de sectorul 3. Pentru că eu dacă reclam acolo că nu merge iluminatul public, ei îmi răspund că nu e treaba lor. Dacă eu reclam că vreau o trecere de pietoni semnalizată, ei îmi răspund că au trimis la administrația străzilor și moare acolo. Au trecut tot doi ani și trecere de pietoni nu avem, traversăm cum putem.

Dar nu avem probleme, pentru că ele nu ajung la primar. Pentru că pe fostul primar l-ar fi stresat să avem probleme, pe care să le rezolve.

Așa că nimic nu trebuie să cereți și să credeți din ce spun candidații ăștia, ci eventual să îi cereți de acum lui Ciucu să vină cu aplicația asta, pentru că orașul are multe probleme de rezolvat. Dar trebuie să știm de ele. Dacă nu știm, nu sunt probleme.

Am găsit poza de deschidere căutând în arhivă după primăria București. Clar memam ceva, dar voi știți că nu s-a schimbat nimic la clădirea aia de 15 ani? What the fuck? Și au trecut atâția primari. Vezi, nu sunt probleme, nu le reclamă nimeni. Nu avem probleme.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach is a Romanian tech voice who thrives where curiosity meets communication. Through dcristi.ro, his YouTube channel, and contributions to leading business media, he breaks down complex trends into sharp, accessible stories. Whether unpacking the latest gadget, dissecting a market shift, or spotlighting local innovation, Cristi delivers it with clarity, wit, and a knack for sparking conversation. His audience knows him not just as a commentator, but as a connector — someone who sees the bigger picture and isn’t afraid to zoom in on the details that matter.

Leave a Reply