De ce sunt importante conferințele de business

De ce sunt importante conferințele de business

Am fost luna trecută la Brașov la conferința de business IQ Digital, unde am rămas surprins de faptul că sala de la teatrul dramatic a fost plină de antreprenori locali, care au venit să vadă ce spun invitații la eveniment.

Nu am mai văzut de mult această dorință de a socializa, de a participa la evenimente de a învăța ceva nou, de a vedea liderii din domenii diferite de business cum s-au adaptat și de fapt cum au evoluat.

Ultimii doi ani i-au speriat pe oameni și i-au făcut să nu mai participe la conferințe decât pe Zoom. Dar pe Zoom nu iei notițe, acolo nu poți să întrerupi interlocutorul să arunci o idee, să întrebi ce s-a întâmplat și cum a reușit. Nu ai acel one-to-one pe care îl ai atunci când participi la o conferință. Nu e acea interacțiune cu oamenii, nu simți energia celor din jur.

Și, vai, ce energie a fost la Brașov

Odată nu am știut că se pot aduna 800 de antreprenori într-o sală, atât a fost capacitatea și sala a fost full. Apoi nu știam că toți antreprenorii sunt uniți și că se știu unii cu alții, dar mai ales că se înțeleg între ei. Dacă ar fi să compar, la alte evenimente antreprenorii nu îl salută pe X-ulescu, că nu știu să îl abordeze. În schimb la Brașov, toată lumea a vorbit cu toată lumea. Și erau 800, iar asta nu cred că a fost avantajul orașului mic.

Dacă antreprenorii ăștia s-ar uni, mai mult decât amabilități sunt sigur că ar putea să-l convingă pe primar să nu mai vină cu gărzi de corp la evenimente business, că nu trebuie să pozeze în mafiotul orașului. Singur poate să vină, dar nu cu armata de apărători, consilieri sau cine știe ce sunt ei.

Sper că s-a învățat de la Brașov ceva

De la BCR eu am învățat că e ok în business să spui sorry, îmi pare rău, am greșit. Poți spune asta atât partenerilor cât și clienților, îți recunoști vina, devii mai bun, iar oamenii vin lângă tine.

Sergiu Manea, CEO BCR

O poveste continuă, care se întâmpla într-o epocă mai minunată. Economia digitală a scos din sărăcie vreo 2 miliarde de oameni.
Acum 10 ani industria bancară ieșea din criza financiară, dar ieșea rănită, pentru că începusă să fie respinsă de oamenii pentru care era clădită.
În timp ce industria era ocupată să explice oamenilor că nu a făcut nimic rău, neglijau că întreaga lume era sub un alt impuls. De la finalul anilor 2000, așteptările consumatorilor erau conturate, crescute, educate, învățate de actorii digitali.

Astăzi sunt 1,6 milioane de utilizatori ai aplicației și serviciului bancar George de la BCR. Iar în cadrul aplicației sunt 13 laboratoare care schimbă total experiența de banking în România.

Sergiu Manea, CEO BCR

Potrivit lui Sergiu Manea există o sumedenie de features în aplicație, dar acestea mai au de lucru pentru a putea crește în capacitatea de a înțelege tehnologia și oamenii pe care o folosesc. Sergiu spune că tehnologia este despre oameni și nevoile lor.


”Datoria noastră este să ascultăm, să învățăm și să rezolvăm probleme. Avem toolurile necesare pentru a face acest lucru astăzi. Din ce în ce mai mulți și cu toții, încercăm să mergem pe această cale.”

Pentru ca să creștem va trebui ca întreaga comunitate să crească. Iar noi trebuie să contribuim la această creștere, iar pentru asta va trebui să facem un accelerator.
Astfel în acceleratorul InovXBCR au 130 de finaliști și 160 de companii înscrise în bootcamp-uri și 35 de milioane de euro investiții atrase de către aceste startup-uri. În total, până acum sunt 1600 de înscrieri în accelerator.

De la eMAG am fost pur și simplu inspirat.

Iulian Stanciu a vorbit despre descentralizarea datelor și a proceselor din cadrul unei organizații. Potrivit acestuia descentralizarea și delegarea deciziilor a generat dezvoltarea organizației, iar viteza deciziilor a crescut.

Când vorbim despre digitalizare, nu înseamnă să faci un site. Înseamnă să pui date în toate procesele tale și să analizezi aceste date, pentru a le putea optimiza și pentru a dezvolta valoarea și companiei.

La eMAG sunt alte 200 de aplicații interne care servesc siteurile principale. Acestea sunt dezvoltate inhouse, pentru optimizarea fluxurilor financiare. Costul procentual pe care l-ai plătit pentru aceste aplicații este mai mic, decât dacă s-ar folosi aplicații externalizate.

Iulian Stanciu

În România încă avem un număr mic de clienți ce consumă tehnologie digitală, iar pentru asta eMAG a trebuit să se dezvolte și internațional, pentru creșterea numărului de clienți. Acest lucru a dus și la investiții și la dezvoltarea părții de infrastructură. Au fost investiții de 300 de milioane de euro în depozite și automatizări în ultimii 10 ani. Oamenii aleg astfel un nivel superior de muncă și disponibilitate. În procesul automatizat, un om ajunge la 400 de operații pe oră de la 100 în procesul anterior, neautomatizat.

Investițiile din infrastructura de curierat au ridicat livrările la easybox la 60% din comenzile întregii platforme.

eMAG va transforma în provider de infrastructura pentru comerț. Dacă într-o zi normală 20% din traficul de internet din România, este pe eMAG, în zilele de Black Fiday ajung la 70%. Pentru aceasta s-a dezvoltat eMAG ads unde oricine se poate lega pentru a ajunge la un public dorit.
Astfel se va dezolva și infrastructura de depozitare, care va fi pusă la dispoziția celor care doresc să folosească astfel soluțiile de stocare dar și de livrare, folosind infrastructura eMAG și platforma eMAG ca o platformă deschisă.

eMAG va creștere și gama de produse, apelând la parteneri, nu numai cele ale lor. Exemplele vin din Germania și Polonia, unde sunt 300 respectiv 60 de milioane de produse în platformele de comerț online locale, în timp ce la noi sunt disponibile doar 12 milioane de produse.

Potrivit lui Stanciu, partea de food este în plină dezvoltare, iar aceasta este poarta de intrare a tinerilor în platformele digitale. Acest lucru va duce la creșterea ecommerce și a clienților. Tinerii vor avea un share din ce în ce mai mare, în ceea ce înseamnă partea de ecommerce. Iar pe partea de groceries, aceasta se așteaptă să ajungă la 4% din piața românească de comerț online. De asemenea este așteptată și dezvoltarea platformelor concurenților și a întregii piețe.

Accesul la bani va fi mai ușor. eMAG este deja la 5% din metodele de plată cu buy now – pay later, iar în câțiva ani se așteaptă să ajungă la 25%. Astfel România este așteptată să devină un hub regional de comerț, iar comercianții români să vândă în afară.

Pe de altă parte Vodafone crede în 5G, iar tehnologia 5G va schimba lumea

Dacă te uiți la orice previziune, arată că 5G are potențialul de a impulsiona orice economie din lume. Vorbim despre 5 miliarde de euro, sute de mii de noi locuri de muncă. Este diferit de orice altă tehnologie, pentru că este cheia care deschide multe alte tehnologii care sunt conectate: AI, robotics, remote. Părerile au fost exprimate de CEO-ul Vodafone România, Achilleas Kanaris, care a vorbit despre schimbarea, viitorul ce ne așteaptă și transformarea pe care o vom trăi în viitorul apropiat. 

Achilleas Kanaris, CEO Vodafone Romania

Rețeaua Vodafone va fi platforma pentru aceste noi tehnologii. Pentru aceasta 5G va fi viitorul comunicațiilor. Drept urmare în următorii 5 ani de exemplu, vom pleca de la conectarea pacienților cu doctorii la comunicarea instantă cu medicii, prin intermediul 5G, cu ajutorul senzorilor, doctorii vor ști în timp real ce trebuie să facă pentru a oferi asistență medicală. Prin 5G este posibilă asistența medicală remote, astfel încât un doctor din Statele Unite ar putea efectua o operație remote în Brașov.

5G este unul din mijloacele prin care și shoppingul online se va schimba. Astfel am putea merge remote într-un magazin, pentru a păstra aparența de cumpărătură, sau prin metaverse să facem aceste cumpărături și le vom putea avea acasă.

De asemenea se va îmbunătăți și posibilitatea de a ajunge mai repede pentru echipele de căutare și salvare, pentru persoanele care sunt în nevoie. Aici Achilleas a adus aminte de parteneriatul cu Salvamont, iar prin tehnologia 5G vor putea găsi mai ușor victimele și vor putea interveni mai repede la locul în care este nevoie de salvatori.

În viitor și creșterea plantelor se va transforma cu ajutorul 5G. Prin tehnologia conectată vom putea face ca legumele și fructele să se facă mai repede, cu ajutorul senzorilor să putem avea date exacte despre rata lor de dezvoltare, dar și pentru a îmbunătăți irigația și alte lucruri necesare în acest proces.

În viitor mașinile autonome vor beneficia de pe urma tehnologie 5G, atât pentru a conduce autonom, dar și pentru a comunica cu alte mașini dar și senzorii de pe șosea.

E important de menționat ca evenimentul IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – o inovație BCR, ca un format informativ și educațional hybrid media, cu conținut ce îmbină cultura digitală cu tehnici din televiziune, destinat să ajute la rezolvarea provocărilor întâmpinate în procesele de digitalizare cu care se confruntă antreprenorii din sectorul IMM din România. Vodafone a devenit partener al proiectului în 2022.

Fotografii: Mihnea Ratte. ❤️

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply

%d bloggers like this: