Zilele Biz 2020

Zilele Biz 2020

Zilele Biz, evenimentul de business organizat de Revista Biz, a ajuns la ediția a 19-a. De data aceasta evenimentul este unul special, pentru că regulile impuse de autorități ne fac să fim mai prevezători și să ne protejăm.
Nu mai sunt 200 de oameni în sală, dar sunt mii de oameni online care pot să vadă acest eveniment pe rețelele sociale sau pe site.

Ediția aceasta este dedicată antreprenorilor, de fapt a experienței antreprenorilor din acest an și toate problemele pe care le-au avut de rezolvat.

Primul invitat a fost Cabral, iar creatorul de conținut cum a fost prezentat, a vorbit despre cum l-a afectat pandemia. A avut business-ul oprit, a avut colaborările oprite, pentru că acestea implicau prezenta mai multor oameni unii lângă alții. Dar a găsit și soluții pentru a fi aproape de evenimente, fie și in mediul online.

Părerea lui Cabral despre pandemie și companii este simplă. ”Ești aici poți să faci niște lucruri, fă-le. La un moment dat cineva le va aprecia”. Este foarte bine să îți faci PR, pentru că investești într-o zonă. Oamenii și companiile care au făcut campanii CSR în această perioadă trebuie apreciate.

Corneliu Bodea, CEO Adrem & Președinte CRE a vorbit despre managementul la distanță. Aceasta modalitate de a administra o afacere este provocatoare, iar companiile care sunt susținute de un leadership puternic, au de suferit în acest moment. Lucrurile nu vor reveni la un vechi normal, în viitor și va trebui să ne adaptăm la acest nou normal.
Pentru a păstra cultura organizației, întâlnirile sunt organizate destul de des, iar acesta este un mod de a ține oamenii alături și de a crea sentimentul de apartenență.

CEO-ul a fost surprins în mod plăcut de echipa cu care lucrează. Toată lumea a reacționat bine, a dat dovadă de curaj și implicare, dar și de stăpânire în aceeași perioadă. Dar astfel au reușit să treacă cu bine peste această provocare. Din schimbările efectuate în companie, un comitet de criză a fost instituit, pentru ca oamenii să poată lucra în continuare și să genstioneze eventualele cazuri care au apărut.
O decizie importantă a fost creșterea nivelului de digitizare a companiei. Iar această pandemie i-a învățat cum să crească eficiența, chiar dacă au evitat întâlnirile care nu sunt esențiale. Pentru compania sa digitalizarea și chiar robotizarea anumitor procese au făcut lucrurile să meargă înainte.

Când vine vorba de remote management, Corneliu Bodea crede că leadershipul are de suferit din cauza lipsei de interacțiune fizică. Carisma este cea care este cel mai greu de transmis atunci când lipsește această întâlnire fizică. ”Sunt lucruri în leadership pe care le poți face virtual, dar leadershipul are de sufuerit în această perioadă.”

Despre ce a spus Emil Munteanu de la Atra, poți citi aici.

Dragoș Anastasiu – Eurolines România

Este antreprenor și îl face foarte bine. Este unul dintre cei mai vocali oameni de business din România.
Am reușit să ținem business-ul cu greu. Mă bucur că am reușit să fac exit din turism.
Am pierdut destul de mulți bani, ne chinuim, pentru că toată zona de mobiliate a fost afectată.
Dragoș Anastasiu apreciază că industria turismului va pierde undeva la 60% anul acesta. Procentele dacă le transformăm în Euro reprezintă cifre mari.

Autoritățile au fost deschise pentru orice fel de colborări cu firmele pentru a putea menține horeca funcțională. Poate imaginea industriei din acest an a fost stricată de o minoritate rebelă.
”Dar atunci când vezi în pandemie, petreceri fără număr fără număr, mass media le-a promovat și asta ne-a stricat”.

Trendul de acum înainte va fi accentuat de această dorință de a ieși din betoanele proprii și de a trăi anumite experiențe. Și asta e pentru a se putea realaxa, iar astfel ar mai putea fi o șansă de salvare a turismului românesc.
Am reușit să nu dăm mulți oameni afară, să păstrăm salariile, dar va trebui să vedem în ce măsură aceste lucruri se vor putea duce mai departe.

E plin de oportunități, dar nu avem voie să ne lăsăm pradă stresului și fricii. Acesta este momentul de a folosi această perioadă de a profita de această perioadă, care pare dificilă, dar e plină de oportunități. Trebuie permanent să ne gândim la viitor. O oportunitate poate fi zona de turism cu locații mici, care se pot uni între ele și se pot promova între ele.

Avem o oportunitate ca țară și trebuie să ne mișcăm. Cred că avem foarte multe valențe ca să trecem cu bine peste asta.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply

%d bloggers like this: