Pentru cine produci conținutul tău

Pentru cine produci conținutul tău

Suntem toți producători de conținut. Producem extrem de mult conținut, de la articole, la poze, la insta story și multe altele. Investim extrem de mult timp, dar mai ales energie și nervi în producția acestui conținut. Pardon, nu nervi, se numește pasiune. Investim pasiune, scriem cu pasiune, facem videouri din pasiune pentru publicul nostru.

Ar trebui să mă gândesc la public. Dar nimeni nu o face. Puțini sunt producătorii de conținut care știu să răspundă cererii publicului lor, iar astfel să ofere ceea ce are nevoie publicul.

De cele mai multe ori, această producție de conținut este unilaterală. Și este o transpunere în alte medii a modalității de a produce conținut din televiziune. Acolo se aplică modelul, uite ce am produs eu, uită-te la emisiunea mea. Acum acest lucru se face pe internet, se face prin telefon, calculator, youtube și așa mai departe.

Anul acesta fiind atipic, toată lumea s-a apucat să facă webinarii, conferințe pe zoom, tot soiul de soluții prin care să producă acest conținut video, pe care oamenii să-l consume. Dar și aici se investește foarte mult, pentru că o astfel de producție nu este ieftină. Avem deci, dotări de televiziune pentru conferințe care nu sunt văzute de nimeni.

Am văzut conferințe produse pentru Facebook, cu niște creatori de conținut la care se uitau 50 de oameni. Dar publicul era mai numeros. Sunt curios dacă au existat cifre raportate către sponsori. De exemplu, uite la conferința noastră s-au uitat 50 de oameni, dar reach-ul Facebook a fost de 200. Și mai departe ce s-a întâmplat cu materialul video? Conferințele au rămas pe platforma socială și s-au îngropat acolo.

Nimeni nu folosește căutarea pe Facebook, iar oricum căutarea de pe Facebook nu știe să îți afișeze ce vrei să cauți. Asta dintr-un simplu motiv, pentru că nu poate indexa volumul mare de conținut de pe rețeaua socială.

Astfel apare întrebarea mea, este oare cea mai bună soluție să produci acest conținut către o singură platformă care nu îți afișează nimic?

Sau e mai productiv să produci un conținut, pe care să-l declinezi apoi în toate platformele. Fie că ești instagram influencer sau te mai miri ce, publicul tău nu stă într-o singură platforma, iar acest conținut produs pentru aceste platforme este atât de efemer încât peste două zile, el va fi uitat atât de platformă, dar mai ales de către publicul tău.

De asta eu consider că acest tip de conținut trebuie odată declinat în toate rețelele sociale, dar mai ales trebuie stocat și indexat și pe un alt suport. De exemplu un website. Pentru vizitele următoare.
Dacă aș face o analogie o astfel de conferință sau webinar, produs pe rețelele sociale este asemănător unei pete de cafea pe fața de masă atunci când ești cu o prietenă la o șuetă. Ascunzi pata de cafea de pe masă cu o farfurie sau ceva ca să nu se vadă. Îți aduci aminte peste 2 săptămâni când trebuie să speli fața de masă, o iei și o arunci în mașina de spălat. Ce s-a discutat atunci știți doar voi, deși ai vrea să știe si altă lume.

Am profitat de internetul rapid de aici și de noile tehnologii, dar am evoluat? Am învățat ceva? Avem ce să ne aducem aminte mai târziu? S-au plătit facturile și asta e tot ceea ce a contat?

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

4 thoughts on “Pentru cine produci conținutul tău

  1. Blogul este al meu, produc ce vreau pe el fara a avea nici un target anume. Scriu din 2005 si am inceput doar si numai din dorinta de a ma bucura de exprimarea libera, craca fiindu’mi taiata in 2008 de Google cand a preluat Blogspot si baietii au zis ca nu e chiar liber sa scrii ce vrei la ei pe platforma. De atunci si pana azi, am migrat pe platforma proprie, unde imi fac de cap ca in prima zi pe idea: “eu creez pentru altii, nu ei pentru mine” :D… banii nefiind niciodata un deziderat al acelui blog, care a fost mai degraba platforma unde am experimentat si invatat tot felul ca banii sa vina ulterior din alte surse. Cam asta e povestea mea, a aluia ce creaza continut de vreo 15 ani in online’ul din Romania si consider ca cel mai mare castig a fost ca am avut parte de experiente super faina si am avut sansa sa cunosc oameni faini! Probabil ca pe viitor o sa incerc si o alta abordare, dar nu stiu in ce masura o sa fac asta sau daca o fi sa fie. 🙂

  2. A, si ca sa raspund la intrebarea ta legata de platforma pe care sa creezi continutul: din experimentele mele, amestecul platforma sociala plus declinare catre sursa (site/blog) e complicata in sensul ca lenea click’ului a devenit un cancer! In concluzie, de produs e ok sa produci pe plafroma ta, insa nu te baza si traficul returnat din retele sociale care de obicei este unul foarte redus, chiar si in cazul unor postari sponsorizate si o spun din experienta gestionarii unor sume importante de banii pe acele platforme. 🙂 Acolo merge treaba doar daca te rezumi la o productie nu foarte complexa, pe care sa o directionezi strict catre niste nise dedicate in baza unor scheme de impact, dar nu ca pe ceva pe termen lung care ulterior sa iti mai aduca vreun trafic pentru ca informatia pe aceste retele este foarte volatila si cu un interes scazut.

    1. Corect. Eu de asta ma refeream la faptul ca poti folosi social media ca un suport, un hosting pentru media, cat o mai fi gratuit, dar ca indexarea sa o faci off social media.

Leave a Reply