Tu ești traficul. Care este motivul nervilor șoferilor din trafic

Tu ești traficul. Care este motivul nervilor șoferilor din trafic

Am o concluzie empirică pe care trebuie să o împărtășesc cu tine. Asta după ce ieri, Google mi-a recomandat că ajung mai repede pe jos, la o distanță de 4 kilometri, în București, decât să folosesc mașina sau vreun mijloc de transport.

Drept urmare am fost pe jos. Am depășit mergând pe jos, în frig, mașini SMURD, autobuze, orice altceva era blocat în trafic. Și de aici, îți amintești că tu ești traficul. De fapt, comoditatea asta este traficul. Dar nu mai e comoditate, sunt nervi, tot timpul au fost nervi, dar nu i-am conștientizat noi.

Eu nu-mi schimb mașina dintr-un singur motiv. E cea mai confortabilă mașină din câte am condus. Aveam și mașini în care am adormit la volan, dar și mașini unde atunci când m-am oprit să fac pauză nu mă mai puteam mișca.

Nervozitatea șoferilor din trafic

Dar când am avut Dacia Spring am mai observat ceva: nervozitatea celorlalți șoferi din trafic. Mă uitam în jurul meu, în loc să fie toată lumea la volan, toată lumea se foia în continuu, se așeza pe scaun, mișca mâinile pe volan, claxona, băga în viteză și așa mai departe.

Iar eu de la volanul lui Dacia Spring am rămas surprins. Ce fac oamenii ăștia în mașini de sunt atât de nervoși, de ce nu le convine nimic. Inițial am crezut că este anxietatea faptului că atunci când oamenii stau în trafic mașina lor consumă combustibil. Deci aștepți 15 minute să intri în intersecție, iar în tot timpul ăsta mașina consumă combustibil, însă mașina electrică, nu.

Dar nu e doar asta. Este liniște în mașina electrică. Nu mai ai zgomotul motorului, nici vibrațiile lui în mașină. Eram la volanul lui Spring, așteptând cele 15 minute să intru în intersecție la Tineretului. Eu n-am avut senzația asta de anxietate, nu am avut senzația asta de nervi. Chiar am stat liniștit și cum aveam un joc pe telefon, am mai făcut un nivel. Nu am avut nici zgomot, nici vibrații, nici alți nervi în mașină care să îmi genereze stres.

Am conștientizat asta când am dat Spring-ul și m-am întors la diesel. De ce eram atât de zen în Spring și nu eram la fel în mașina pe combustie.

Pe măsură ce oamenii vor descoperi mașinile electrice, vor descoperi de fapt că aveau nevoie de liniște în trafic. Așa nu vor mai depăși viteze, nu vor mai fi agresivi în trafic, nu se vor mai supăra că ei sunt traficul.

Transportul în comun a fost uitat

Pentru că Timișoara are acum tramvaie noi și o să aibă și Bucureștiul la fel, cândva, sunt și câteva lucruri de spus despre transportul public.

De exemplu în SUA, tărâmul făgăduinței, transportul public este doar pentru săraci și copiii care se duc la școală. Doar ei circulă cu autobuze, tramvaie, metrou. În rest oricine își permite își ia întâi permis și toată lumea stă în mașini. De asta acolo stau oamenii în trafic și sunt străzile așa de mari.

Cam același lucru este și la noi. Oamenii au ajuns la nivelul ăsta de dezvoltare, în care și-au luat mașini. Pe de altă parte, autoritățile publice locale care se ocupă de transportul public nu au ținut cont de cerințele publicului și i-au lăsat să își cumpere mașini și să aglomereze traficul.

Pentru că acum stau în trafic, atât șoferii care și-au cumpărat mașini cu care să meargă atunci când plouă, dar și autobuzele care mai transportă 2 3 oameni.

Logic ar fi să existe o campanie prin care oamenii să fie atrași înapoi la transportul public. A fost una făcută de STB și Bromania, m-a atras doar pe mine, probabil doar eu am fost targetat acolo. Acum însă mă bucur de același transport public, la 3 lei pe călătorie, prin 24pay (aplicație disponibilă pe telefoane mobile).

Dar iar cel puțin în București, primăria a uitat de transportul public. Și de ce să îi pese. Primarii, atunci când aceștia vin la birou, vin cu mașina personală. Eventual cu girofar de la poliția locală. Nu interesează pe nimeni să rezolve problema transportului public din București și nici să pună oamenii înapoi în autobuze.

E, poți să mergi pe teoria conspirației, unde combustibilul în București este cu 10-20% mai scump ca în provincie, pentru că aici sunt toți oamenii în mașini. Și dacă mașina stă în trafic consumă combustibil … si ce am zis mai sus.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply