Nu vom mai avea carantină

Nu vom mai avea carantină

Sunt foarte multe voci care cer carantină de teama infectării cu noul Coronavirus. Pe de-o parte au dreptate, le este frică, tuturor ne este frică. Iar aici mai este un argument. A trecut anul ăsta, de când ne infectăm cu acest virus și știința încă nu știe ce virus este ăsta, cum se transmite, cum se infectează oamenii, de ce unii oameni se infectează și alții nu, de ce sunt unii oameni asimptomatici și alții au probleme grave de sănătate.
Răspunsul la aceste întrebări ar echivala cu o cură pentru acest virus, dar și vaccinurile care apar acum sunt la fel de experimentale ca orice altă presupunere despre acest virus.

Pe de altă parte încă din prima săptămână a stării de urgență România a regretat instalarea virusului. Și nu din cauză că au stat oamenii în casă și astfel am evitat o catastrofă medicală. Ci pentru că la fel ca unei mașini care se oprește în trafic, am oprit economia și ne chinuim să o pornim la loc.
E ca și cum s-ar fi oprit mașina pe banda doi de circulație, din spate se claxonează puternic, dar noi am tras frâna de mână și acum vrem să dăm iarăși cheie și să pornim de pe loc, panicați.

Cifrele se văd în publicitate

Aștept cu nerăbdare cifrele din publicitate de anul ăsta. Pe lângă banii de la Guvern, care au venit pentru televiziuni și pentru presă, alți bani nu sunt. Am mai tot scris, pe Google nu mai cumpără nimeni publicitate. Sunt campanii sporadice ale unor firme care au foarte mulți bani, dar nu mai investește nimeni bani în display pe Google sau in video ad-uri pe Youtube. Chiar dacă ei vor spune că da ”avem campanii pe Youtube, avem 3 campanii”.
Iar reclamele pe care le vedem pe siteuri sunt dealuri directe. Câmpurile de Google Adsense afișează reclame din afară sau campaniile prin care se oferă bonusurile acelea de instalare de AdWords.
Partea bună e că funcționează campaniile de retargeting. Cât mai funcționează, pentru că și aceste cohorte ale campaniilor de retargeting vor expira în curând odată cu impunerea noilor setări de privacy de prin iPhone și alte browsere. Cu alte cuvinte, trebuie găsite alte soluții pentru a targeta publicul tău țintă.

Bugetul este în fibrilații

Ionuț face pe Economica o analiză succintă a încasărilor de la Buget care nu există. Oamenii nu mai cumpără, clar. Cheltuielile unei familii s-au rezumat anul ăsta la un weekend la mare, cel mult, la mai puține haine cumpărate, pentru că nu mai ai de ce să faci cumpărături dacă nu te vede nimeni. Iar în mall nu se mai duce nimeni pentru că trebuie să porți mască. De aici sunt economii importante, dar pe de altă parte aceasta afectează aceste industrii care supraviețuiau doar pentru că aveau atât de mulți clienți.
Bine nu este dracul chiar așa de negru, dar cu siguranță anul ăsta nu vor mai fi laude atât de mari de profit.

Rămânem la buget, la banii țării și aici voi spune doar că am cheltuit anul ăsta mai mult decât încasăm. E ok și asta. La nivelul bugetului poți face aceste cheltuieli și poți crește astfel deficitul și datoria publică. Dar asta vine la rândul său cu inflație și cu o creștere accelerată a prețurilor.
Oricum anul ăsta este o creștere uriașă a prețurilor pe care specialiștii de la INS o vor masca sub alte forme, ca să nu sperie investitorii. Dar eu vă dau doar un exemplu de fluctuație a prețului roșiilor, care nu a scăzut anul ăsta sub 3.99 lei în market și a variat de la 3.99 la 7 lei în 2 zile diferite. Mai mult ca prețul la combusitibil.

Bani de salarii și pensii?

Am ajuns în stadiul în care banii de salarii și pensii sunt doar pentru luna curentă. Nu putem spune că da, am mărit pensiile, avem de unde să dăm bani în următoarele luni. După campania electorală va veni o perioadă intensă de încasări la buget. Atunci vom vedea mai multe amenzi de la poliție, mai multe radare, mai multe razii. Chiar și acum se cer mai multe amenzi pentru prevenirea Coronavirusului de tip nou, pentru a avea această componentă de venituri la buget.

Nu ne mai permitem o carantină

Chiar dacă sunt voci care cer o carantină, vă spun eu că nu vom mai avea o carantină. Ce a fost în primăvară s-a făcut ca să ne obișnuim cu virusul și cu acest comportament de acum. Cu acest număr de cazuri și cum să ne comportăm după următoarea orânduire socială.
Și o să îi întreb pe cei care vor carantină. Cine mai are bani de carantină? Cine dintre voi care vreți carantină este dispus să își piardă serviciul fără nici o șansă de a avea un nou job după terminarea carantinei.
Deci nu vom mai avea o carantină.

Și așa dintr-o societate care era dependentă de călătorii și cu o cotă importantă de turism, ne-am transformat într-una unde toată lumea stă încuiată în casă, fără prieteni, fără socializare și fără călătorii. Iar această lipsă a interacțiunii ne face să fim mai închiși în noi și în loc să aflăm și o altă parere – să ne informăm și să cunoaștem mai mult – ajungem să fim mai ușor manipulați și mult mai ușor de speriat.

Drept urmare nu ne mai permitem nici ca națiune, nici ca indivizi o nouă carantină.

Virusul există, trebuie să te protejezi pentru că nu știi cum se transmite și cum se infectează oamenii. Iar această protecție trebuie să fie individuală. Nu mai este necesar să o impui maselor. De asta există grupul fără botniță, de asta sunt oameni care cred că virusul nu există, dar tot de asta îi și vezi la metrou cu mască. Pentru că virusul nu există, dar amenda este reală.

Hai, protejați-vă pe voi și persoanele pe care le considerați necesare, dar trebuie să mergem mai departe. Iar cu carantina nu vom merge deloc mai departe. Și așa anul ăsta nu s-a inventat nimic. Nu am progresat cu nimic.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

One thought on “Nu vom mai avea carantină

  1. Trebuie să modificăm sistemul astfel astfel încât banii să nu mai fie marfă de schimb. Să revenim la troc. Un troc unde se poate negocia larg, Omenirea a trăit foarte bine atâta vreme cît totul era relativ, corespunzător calității și conjuncturii, introducerea prețurilor a lovit în calitate și a produs o spiralare a producției în scopul obținerii unui preț mai mic cu orice preț.Un troc digitalizat, bazat pe calitate, ar rezolva marea dilemă a capitalismului.

Leave a Reply